Juhlaviikkojen vip-pakettien kiinnostus jämähti

Yritysten innostus ostaa Helsingin juhlaviikkojen vip-paketteja on tänä vuonna vakiintunut viime vuosien tasolle.

Juhlaviikkojen hallintopäällikkö Marjatta Raunila ennustaa kuluvan vuoden vip-pakettien lipunmyynnin olevan noin viisi prosenttia koko lipunmyynnistä. Juhlaviikot myi noin 60 000 lippua viime vuonna.

- Myynti on suurin piirtein samalla tasolla kuin viime vuonna, Raunila laskee.

Juhlaviikot lanseerasi muutama vuosi sitten urheiluelämästä tutut yrityksille ja isoille ryhmille suunnatut vip-paketit, joihin lipun lisäksi kuuluu ruokaa ja juomaa.

Juhlaviikkojen Raunila on kuitenkin tyytyväinen viiden prosentin lukuun.

- Vip-myynti ei tule meillä koskaan olemaan kovin suurta, eikä sen ole tarkoituskaan olla kovin suuri.

Raunila kertoo, että esimerkiksi Huvila-teltassa vip-vieraiden määrä ei voi olla viittätoista prosenttia suurempi, koska huvilan tilat ovat pienet.

- Emme halua juhlaviikoilla massiivista vipitystä, vaan pientä ekslusiivista.

Liikkeenjohdon konsultti Accenture on yksi juhlaviikkojen sponsoreista. Markkinointipäällikkö Minna Ranta kertoo, että Accenture ei hyödynnä vip-paketteja yhteistyössä.

Sopimuksen pääpaino on suuressa 500-600 hengen asiakastilaisuudessa, jossa esiintyy juhlaviikkojen artisti.

Ranta kertoo kuitenkin, että projektit ostavat henkilöstölle ja asiakkaille juhlaviikkojen lippuja.

- Vip-paketteja on ollut vähemmän kuin normaaleja lippuja, Ranta laskee.

S-ryhmän juhlaviikkojen yhteistyön tarkoituksena tarjota hyötyä yrityksen asiakasomistajille. S-ryhmä on juhlaviikkojen Huvila-teltan partneri. Yritys ei hyödynnä yhteistyössä vip-paketteja.

- Selkeä fokus on asiakasomistajien eduissa. Sponsorointisopimuksia ei tehdä sen takia, että hankittaisiin vieraanvaraisuuspalveluita, SOK:n yhteysjohtaja Anne Santamäki sanoo.

Pääkaupunkiseudun HOK-Elannon tiedotuspäällikkö Ralf Nyberg kertoo, että asiakasomistajille on varattu 200 lippua Huvila-teltan jokaiseen tilaisuuteen alennettuun hintaan.

Lisäksi juhlaviikot järjestää HOK-Elannolle 500-600 ihmisen asiakastilaisuuden Huvila-teltassa. Santamäki kertoo, että S-ryhmä myös tuotteistaa juhlaviikkojen tapahtumia hotelleissa ja ravintoloissa.

Yritysmyynti tuo juhlaviikoille taloudellista turvaa. Raunila kertoo, että yritykset ostavat liput aiemmin kuin yksityiset kulttuurinkuluttajat.

Juhlaviikkojen tuloista lipunmyynti muodostaa kolmanneksen. Juhlaviikkojen budjetti on 3,2 miljoonaa euroa, joista noin miljoona on julkista tukea. Toinen miljoonaa saadaan yhteistyöyrityksiltä ja loput 1,2 miljoonaa tulevat lippumyyntituloista, jonka osa vip-pakettien myynti on.

Kokonaistuloihin verrattuna yritysmyynti jää vähäiseksi.

- Yrityspakettien myyntien summat ovat marginaalisia. Emme ole festivaali, joka pysyy pystyssä yrityslippujen myynnillä, Raunila toteaa.

- Yrityspaketit ovat tärkeitä profiilin kannalta. Niillä pystymme palvelemaan asiakkaita, joilla on erityistoiveita, Raunila selventää.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!
    1. 1

      Sijoittajat tulppana asuntomarkkinoilla – ”Yksi varasi 20 asuntoa”

    2. 2

      Sanoman tappio syveni

    3. 3

      Wärtsilän tulos heikkeni yllättäen

    4. 4

      Maailman kallein lääke vedetään pois markkinoilta

    5. 5

      Ruotsalaisoperaattoreita epäillään kartellista – Telia yksi epäillyistä

    6. 6

      Näkökulma: Macronin voitto tuskin ratkaisee Ranskan ongelmia

    7. 7

      Tokmanni etsii uutta toimitusjohtajaa

    8. 8

      WSJ: Trump aikoo laskea yritysveroa tuntuvasti

    9. 9

      277 miljoonan euron kohtalo ratkeaa Helsingissä torstaina klo 14 – ”vastuu myös Suomen valtiolla”

    10. 10

      Kun ero tuli, miehellä oli 10 miljoonaa ja vaimolla kymppitonni – Ero voi viedä perintömökin tai elämäntyön

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Sijoittajat tulppana asuntomarkkinoilla – ”Yksi varasi 20 asuntoa”

    2. 2

      Maailman kallein lääke vedetään pois markkinoilta

    3. 3

      Jo perutut lauttamaksut iskivät saariston matkailuun? ”Alkukesä voi olla hankalaa”

    4. 4

      277 miljoonan euron kohtalo ratkeaa Helsingissä torstaina klo 14 – ”vastuu myös Suomen valtiolla”

    5. 5

      Tokmanni etsii uutta toimitusjohtajaa

    6. 6

      Sammon osakkeiden kohtalo kuumentaa tunteita – poliisille tutkintapyyntö salailusta

    7. 7

      Kun ero tuli, miehellä oli 10 miljoonaa ja vaimolla kymppitonni – Ero voi viedä perintömökin tai elämäntyön

    8. 8

      UPM:n toinen tehdashanke etenee Uruguayssa – ei jää kiinni ainakaan rahoituksesta

    9. 9

      UPM yllätti tulosparannuksella – kysyntä oli hyvä etenkin Aasiassa

    10. 10

      Teuvan Siwa sulki ovensa – sokea Pekka murehtii, miten pärjää uudessa kaupassa

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Kun ero tuli, miehellä oli 10 miljoonaa ja vaimolla kymppitonni – Ero voi viedä perintömökin tai elämäntyön

    2. 2

      Ruotsissa kokeiltiin 6 tunnin työpäivää täydellä palkalla – näin kävi rahanmenon

    3. 3

      ”Vaahto valui alas mäkeä aamulla” – näin vuokramökeillä rellestetään

    4. 4

      Kesko sulkee 42 Siwaa ja Valintataloa ja avaa 8 K-Marketia – katso lista kaupoista

    5. 5

      Kodin viemäri tukkeutui ja vesi nousi lattialle – asiakas hämmästyi, kun vakuutus ei korvannut

    6. 6

      Tällainen on keskimääräinen asuntolaina – onko sinulla enemmän vai vähemmän?

    7. 7

      Suomalaisille myyty tuhansia litroja väärennettyä moottoriöljyä

    8. 8

      Talo sai kuntotarkastajalta puhtaat paperit – kauppojen jälkeen synkät epäilykset heräsivät

    9. 9

      1500 ihmistä aikoo lakkoilla torstaina – ”Haluamme lähettää viestin hallitukselle, että tämä ei käy”

    10. 10

      Nordea: Varatkaa käteistä sunnuntaiksi

    11. Näytä lisää