TNS Finland vantterassa tuloskunnossa

Julkaistu:

Tutkimusyhtiö TNS Finland ylsi yhteen parhaimmista tuloksistaan viime vuonna. Operatiivisen toiminnan tulos ennen organisaation järjestelykuluja parani vuoden takaisesta lähes neljänneksen verran 1,5 miljoonaan euroon. Suomessa liikevaihto laski hienoisesti. Kasvua sen sijaan tuli Venäjältä ja Baltiasta.
TNS Finlandin liikevaihto oli 24,7 miljoonaa euroa ja laski hieman edellisvuodesta.

TNS Finlandin Suomen toiminnoista vastaavan TNS Gallup Oy:n toimitusjohtaja Reijo Mesimäki odottaa alalle reipasta kehitystä.

- Odotamme, että vuodesta 2005 tulee meille hyvin positiivinen. Uskomuksemme perustuvat tuoteuudistuksiin, mediamainonnan määrän voimakkaaseen kasvuun ja alan yleisiin näkymiin, Mesimäki ounastelee.

Myös TNS Finlandin Venäjän ja Baltian yksiköt tekivät ennätyksellisen tuloksen. Edellisvuoteen verrattuna Venäjällä tulos parani 15 prosenttia ja Baltiassa tulos kaksinkertaistui.

Isot odotukset TNS Atlakselta

TNS Gallup Oy aikoo hyödyntää maailmanlaajuisen konsernin tuomia mahdollisuuksia etenkin tuotetarjonnassaan.

Alkuvuodesta esitellyltä TNS Atlas -tuotteelta yhtiö odottaa paljon. Atlas on yhtiön mukaan saanut erittäin hyvän vastaanoton asiakkailta.

TNS Atlas palvelee brändimarkkinoinnin suunnittelua ja viestinnän kohderyhmien kartoitusta sekä strategisen tason mediasuunnittelua.

- TNS Atlas on kehitetty paikallisesti, mutta kehitystyössä on käytetty myös kansainvälistä osaamista. TNS Atlas tulee olemaan brändi- ja mediasuunnittelun merkittävin tutkimusväline, joka tuo kokonaan uudella tavalla yhteen brändin, kuluttajan ja median, Mesimäki sanoo.

TNS osti Suomen Gallup -ryhmän 2001 ja kauppaan liittynyt johdon sitouttamisohjelma on nyt tullut päätökseensä. TNS Gallupin uuteen johtoryhmään kuuluvat Mesimäen ohella toimialajohtajat Lisa Forss ja Päivi Kauppinen, tuotantojohtaja Hannu Kekäläinen, henkilöstöjohtaja Eila Onniselkä, talousjohtaja Kim Palmroos ja Marketing Radar Oy:n toimitusjohtaja Andrew Cannon.

Taustalla maailmanlaajuinen omistaja

TNS Gallup Oy on täyden palvelun tutkimusyritys, jonka strategia on muovattu tutkimusosaamisen, asiakkaiden toimintojen tuntemuksen ja testattujen, kansainvälisten tutkimusratkaisujen varaan.

Vuodesta 2001 TNS Gallup Oy on ollut osa kansainvälistä TNS-konsernia, joka on maailman suurin kyselytutkimuksiin perustuvan markkinainformaation tuottaja ja suurin myös Euroopassa sekä Pohjoismaissa.

Myös emokonserni Taylor Nelson Sofres plc. on vahvassa tuloskunnossa. Koko konsernin liikevaihto vuonna 2004 oli 1,359 miljardia euroa. Kasvua edelliseen vuoteen nähden oli 17,4 prosenttia.

Operatiivisen toiminnan tulos oli 146,6 miljoonaa euroa, joten nousua kertyi 28 prosenttia.

Konsernin ennusteen mukaan kansainväliset markkinat kasvavat noin neljän prosentin vauhtia ja TNS:n kasvu tulee olemaan markkinakasvua nopeampaa.

TNS:llä on toimintaa yli 110 maassa ja sillä on yli 13 000 työntekijää. Suomessa henkilöstön lukumäärä on parisen sataa.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!
    1. 1

      Tiedätkö, mitä omaisuudellesi tapahtuu? 10 tärkeää neuvoa, joilla turvaat oman ja läheistesi talouden

    2. 2

      Katso, kuinka arvokas kesämökkisi voi olla – kuntalista kertoo hinnat eri puolilla Suomea

    3. 3

      Sulatejuustokiista! Ratsastaako Lidl tunnetun tuotemerkin maineella?

    4. 4

      Tiedätkö, mitä oikeasti omistat? Syöpäsairaalla vaimolla oli käyttöoikeus muistisairaan miehensä tilille – maistraatti iski väliin

    5. 5

      Ryanair uhkaa perua lentonsa Britannian ja EU:n välillä, ellei brexitistä synny sopua

    6. 6

      Stockmann lähti Venäjältä, mutta nimi säilyy: tavaratalot vain lisääntyvät

    7. 7

      Näin saat mökkisi arvon nousemaan – asiantuntijoiden 7 vinkkiä

    8. 8

      Spiegel: Saksalaisilla autonvalmistajilla kartelli 1990-luvulta lähtien – sopivat myös dieseleiden päästöistä

    9. 9

      Näiden kesämökkien hinnat ovat usein pielessä

    10. 10

      Eläkkeelle ”armahdettu” Helena, 61, pettyi ostaessaan matkalippua: ”Olen täysin toisarvoisessa asemassa”

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Sulatejuustokiista! Ratsastaako Lidl tunnetun tuotemerkin maineella?

    2. 2

      Pankilta ikävä yllätys espoolaismiehelle: kortti vanhenee yllättäen – ja todella huonoon aikaan

    3. 3

      Tiedätkö, mitä omaisuudellesi tapahtuu? 10 tärkeää neuvoa, joilla turvaat oman ja läheistesi talouden

    4. 4

      Eläkkeelle ”armahdettu” Helena, 61, pettyi ostaessaan matkalippua: ”Olen täysin toisarvoisessa asemassa”

    5. 5

      Katso, kuinka arvokas kesämökkisi voi olla – kuntalista kertoo hinnat eri puolilla Suomea

    6. 6

      Tutkimus piirtää karua kuvaa Postista: ”Haluan omaehtoisesti irtisanoutua, että en joudu kohtaamaan sitä nöyryytystä”

    7. 7

      Tiedätkö, mitä oikeasti omistat? Syöpäsairaalla vaimolla oli käyttöoikeus muistisairaan miehensä tilille – maistraatti iski väliin

    8. 8

      Spiegel: Saksalaisilla autonvalmistajilla kartelli 1990-luvulta lähtien – sopivat myös dieseleiden päästöistä

    9. 9

      Stockmann lähti Venäjältä, mutta nimi säilyy: tavaratalot vain lisääntyvät

    10. 10

      Ryanair uhkaa perua lentonsa Britannian ja EU:n välillä, ellei brexitistä synny sopua

    11. Näytä lisää
    1. 1

      S-ryhmän 60 prosentin ”happy hour” leviää koko maahan

    2. 2

      Tiedätkö, mitä oikeasti omistat? Syöpäsairaalla vaimolla oli käyttöoikeus muistisairaan miehensä tilille – maistraatti iski väliin

    3. 3

      Ei mitään muutosta 43 vuodessa – suomalaisten suosikkijuoma maksaa lähes tismalleen yhtä paljon

    4. 4

      Katso, kuinka arvokas kesämökkisi voi olla – kuntalista kertoo hinnat eri puolilla Suomea

    5. 5

      Haluatko rikastua? Sijoitusguru kertoo, mitä tilillä makaaville rahoille kannattaisi oikeasti tehdä

    6. 6

      Eläkkeelle ”armahdettu” Helena, 61, pettyi ostaessaan matkalippua: ”Olen täysin toisarvoisessa asemassa”

    7. 7

      Tässä ovat maailman suurimmat yritykset, joista et ole kuullutkaan – tiesitkö Lidlin takaa löytyvästä monimiljardööristä?

    8. 8

      Sulatejuustokiista! Ratsastaako Lidl tunnetun tuotemerkin maineella?

    9. 9

      Kuivan maan mökeillä on uusi, suuri ostajajoukko: ”Se on varasuunnitelma”

    10. 10

      Bernerin ehdotus: 14 muutosta ajo-opetukseen – ”Tulee olemaan ajokorttiluokkia, joissa hinta voi puolittua”

    11. Näytä lisää