Vaatebrändin tähtikampanja vetoaa asiakkaisiin ja myyjiin

Julkaistu:

Vaatebrändi B-Young hakee tähtien ryydittämillä kampanjoilla lisää asiakkaita ja jälleenmyyjiä

Televisiosarjojen tyyli-ikonit luovat trendejä, joita seurataan ympäri maailmaa. Niinpä tanskalainen vaatebrändi B-Young pestasi muun muassa Sinkkuelämää ja Melrose Place -sarjoista tutun Kristin Davisin kampanjansa kasvoksi.

– Kampanjaa kuljettaa ajatus, että jokainen nainen voi tuntea itsensä tähdeksi. Huippumallin sijaan halusimme tunnetun, persoonallisen aikuisen naisen, jolla on hyvä imago. Kohderyhmäämme ovat muoti- ja laatutietoiset naiselliset naiset, sanoo B-Youngin Suomen-toimintoja Tanskan pääkonttorissa johtava Tuija Saukoski.

– Palaute kampanjasta on ollut valtavan positiivista ja yllättänyt meidät. Kuluttajien kiinnostus tuotteisiin on kasvanut merkittävästi tänä syksynä.

Jälleenmyyjäkyselyjen perusteella Davis sopii brändin kasvoksi; tarkoitus onkin herättää mielenkiintoa ja siten hankkia jatkossa uusia jälleenmyyjiä, B-Youngin myynnistä Suomessa vastaava Anne Kostilainen toteaa.

B-Youngin oman markkinointiosaston suunnittelema kampanja näkyy laajalti Euroopassa elokuusta lokakuuhun. Kampanja on yhdistelmä lehtimainontaa ja kaupan sisäistä markkinointia. Brändin jälleenmyyntiverkostossa ja konseptimyymälöissä on näyttäviä julisteita, ständejä, kuvastoja ja postikortteja.

Saukoski kertoo, että B-Young tekee tähtikampanjoita ajoittain, mutta paljon tärkeämpää on jatkuva ja aktiivinen yhteydenpito jälleenmyyjiin ja vahvan mielikuvan rakentaminen myymälöissä.

Toisin kuin puhdasta imagomainontaa käyttävät brändit, B-Young kertoo mainoksissaan tuotteen hinnan.

– B-Youngin brändin ydin on innovatiivinen suunnittelu yhdistettynä kaupallisuuteen. Luomme mielikuvaa trendikkäästä naisesta, joka arvostaa laatua mutta myös huokeita hintoja.

Kristin Davis -kampanja ulottuu tavanomaista markkinointia syvemmälle. Kampanjaan kuuluu t-paita, jonka myyntituotosta osa tilitetään eurooppalaisille rintasyöpäjärjestöille.

Suomen markkinoilla B-Young on kahdeksassa vuodessa saavuttanut Kostilaisen mukaan hyvän jakelupeiton. Kasvuhakuinen brändi etsii silti jatkuvasti lisää reviiriä. Jälleenmyyjien lisäksi merkillä on useissa maissa konseptimyymälöitä. Suomessa niitä on vasta yksi.

– Uusien kiinnostuneiden yrittäjien kanssa keskustelemme erittäin mielellämme, Kostilainen sanoo.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!
    1. 1

      Asuntojen hintakehityksessä valtavat erot – onnekas omistaa hyvältä alueelta

    2. 2

      Kommentti: Tulot nousivat tukien varassa – siivooja-Marian tarinan pitäisi herättää koko Suomi

    3. 3

      Pankki jättää huomioimatta kolmanneksen yli 60-vuotiaiden lainanhakijoiden tuloista – perustelee direktiivillä

    4. 4

      Eikö Posti tiedä, kuinka paljon se säästää kirjeiden jakelua karsimalla?

    5. 5

      Kova autopäätös tulossa tänään – Britannia kieltämässä uudet bensiini- ja dieselautot

    6. 6

      Sijoittajat pettyivät: Tulosjulkistajien osakkeet halpenivat rajusti

    7. 7

      Kommentti: Sukupolvien tuloerot paljastavat myrkyllisen yhtälön – Suomi on matkalla kohti konkurssia

    8. 8

      Työllisyys parani, mutta ”toive kesätyöstä jäi monelta saavuttamatta”

    9. 9

      Nyt on Viron vuoro – maassa pelätään viinarallia

    10. 10

      Yhdysvaltain keskuspankin ei uskota nostavan ohjauskorkoaan

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Kommentti: Tulot nousivat tukien varassa – siivooja-Marian tarinan pitäisi herättää koko Suomi

    2. 2

      Nyt on Viron vuoro – maassa pelätään viinarallia

    3. 3

      Yksi kikka: Näin voit välttyä asumistuen pienenemiseltä

    4. 4

      Outokummulta erittäin hyvä tulos

    5. 5

      Asuntojen hintakehityksessä valtavat erot – onnekas omistaa hyvältä alueelta

    6. 6

      Eikö Posti tiedä, kuinka paljon se säästää kirjeiden jakelua karsimalla?

    7. 7

      Katso, oletko rikas vai köyhä – tämän verran keskimääräinen suomalainen omistaa

    8. 8

      Poliisin opas varoittaa vanhuksia huijareista: Viemäritarkastaja suositti 34 000 euron turhaa remonttia

    9. 9

      Sijoittajat pettyivät: Tulosjulkistajien osakkeet halpenivat rajusti

    10. 10

      Pankki jättää huomioimatta kolmanneksen yli 60-vuotiaiden lainanhakijoiden tuloista – perustelee direktiivillä

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Katso, oletko rikas vai köyhä – tämän verran keskimääräinen suomalainen omistaa

    2. 2

      Tiedätkö, mitä oikeasti omistat? Syöpäsairaalla vaimolla oli käyttöoikeus muistisairaan miehensä tilille – maistraatti iski väliin

    3. 3

      Katso, kuinka arvokas kesämökkisi voi olla – kuntalista kertoo hinnat eri puolilla Suomea

    4. 4

      Sulatejuustokiista! Ratsastaako Lidl tunnetun tuotemerkin maineella?

    5. 5

      Eläkkeelle ”armahdettu” Helena, 61, pettyi ostaessaan matkalippua: ”Olen täysin toisarvoisessa asemassa”

    6. 6

      Tiedätkö, mitä omaisuudellesi tapahtuu? 10 tärkeää neuvoa, joilla turvaat oman ja läheistesi talouden

    7. 7

      Kommentti: Tulot nousivat tukien varassa – siivooja-Marian tarinan pitäisi herättää koko Suomi

    8. 8

      1 200 euroa käteen ilman velvoitteita – huippuvirkamies lyttää perustulon: ”Nuorille karhunpalvelus”

    9. 9

      Pankilta ikävä yllätys espoolaismiehelle: kortti vanhenee yllättäen – ja todella huonoon aikaan

    10. 10

      Näin paljon rahaa suomalaisella on keskimäärin tilillä – löytyykö sinulta tämä summa?

    11. Näytä lisää