Alma Median tulos nousussa

Julkaistu:

Viestintä- ja mediayhtiö Alma Median toisen neljänneksen tulos oli ylämäessä ja ylitti myös markkinaodotukset. Liikevaihto laski hieman, mutta koko vuoden liikevaihdon odotetaan kasvavan.
-Toisen vuosineljänneksen mainosmyynti toteutui ennakoidusti edellisvuotta parempana. Etenkin televisiomainonta lisääntyi. Subtv on tehnyt läpimurron, toteaa toimitusjohtaja Juho Lipsanen tiedotteessa.

Hänen mukaansa Subtv:n lisääntynyt katselu on muuttunut myös myynniksi. Subtv:n liikevaihto kaksinkertaistui toisella neljänneksellä.

Lehtien kehitystulokset konkretisoitumassa

-Vuoden 2004 tavoitteiksi asetettu tuloksen parantaminen on menossa oikeaan suuntaan. Lehtien tuotekehityksen tulokset ovat konkretisoitumassa.

Tulos ennen satunnaisia eriä ylsi 16,2 miljoonaan euroon, kun se viime vuoden huhti-kesäkuussa oli 11,7 miljoonaa euroa. Uutistoimisto Startelin keräämässä ennusteessa tuloksen ennakoitiin jäävän keskimäärin 12,2 miljoonaan euroon. Tammi-kesäkuun tulos nousi 16,4 miljoonasta eurosta 19,6 miljoonaan euroon.

Huhti-kesäkuun osakekohtainen tulos nousi 0,18 euroon 0,12 eurosta.

Kolmannes voittoa

Liikevoittoa kertyi 16,9 miljoonaa euroa, kun sitä viime vuoden toisella neljänneksen tuli 12,7 miljoonaa euroa. Nousua edellisvuodesta oli kolmannes. Tammi-kesäkuun liikevoitto nousi 18,8 miljoonasta eurosta 21,1 miljoonaan euroon. Suuri osa kasvusta tuli Broadcastingin mediamyynnistä.

Liikevaihtoa kasaantui toisella neljänneksellä 122,8 miljoonaa euroa, vertailujaksolla oltiin 125,6 miljoonassa eurossa. Vertailukelpoinen liikevaihto kasvoi kuitenkin kymmeneksen. Tammi-kesäkuun liikevaihto laski 245,9 miljoonasta eurosta 232,9 miljoonaan euroon. Lasku johtui kesällä 2003 tehdystä Acta Print-järjestelystä, missä luovuttiin valtaosasta aikakauslehtipainotoimintaa.

Toimialoista lehtikustantamisen Alpressin liikevoitto nousi toisella neljänneksellä 7,7 miljoonasta eurosta 8,2 miljoonaan euroon. Suomen Paikallissanomien ja pienempien maakuntalehtien mediamyynti piristyi, mutta kokonaisuudessaan mediamyynnin liikevaihdon kasvu jäi valtakunnallisesta tasosta Tampereen alueen ja iltapäivälehtien heikomman kehityksen takia.

Broadcasting tuplasi voittonsa

Sähköisen Broadcastingin liikevoitto yli kaksinkertaistui 3,4 miljoonasta eurosta 8,7 miljoonaan euroon. MTV3:n ja Subtv:n televisiomainonnan liikevaihto kasvoi yli 11 prosenttia. Kanavien osuus televisiomainonnasta oli 70 prosenttia.

Taloudellisen informaation Business Information Groupin liikevoitto pysyi käytännössä ennallaan eli se nytkähti 1,8 miljoonasta eurosta 1,9 miljoonaan euroon. Kauppalehti-ryhmän lehtien mediamyynnin liikevaihto kasvoi huhti-kesäkuussa 4,1 prosenttia. Levikkiliikevaihto nousi 1,7 prosenttia.

Broadcastingin tämän vuoden liikevoiton odotetaan paranevan selvästi. Uuden Presso-viikkosanomalehden vaatimista panostuksista huolimatta myös BIG:n liikevoiton uskotaan nousevan reilusti. Alpressin kannattavuus jää kuitenkin viime vuoden tasolle.

Alma arvioi koko vuoden liikevoittonsa paranevan selvästi ja konserniliikevaihdon kasvavan seuraten mediamarkkinoiden kasvua. (Startel)

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!
    1. 1

      Keskituloinen Julia säästi vuodessa 10 000 euroa – näin se onnistui

    2. 2

      Yksi kuva Verkkokauppa.comin kasvusta kertoo Stockmannin ahdingosta – ”En tiedä miten täysjärkisenä olisi pidetty...”

    3. 3

      Suomessa voi pian olla uusi miljardööri

    4. 4

      Duunari, pääsetkö näille tuntiansioille? Katso, miten 99 ammatissa tienataan

    5. 5

      EKP pelkää euron vahvistumista

    6. 6

      Työpaikkoja auki yhä enemmän, mutta tekijöitä ei löydy

    7. 7

      Kommentti: Mikä on, kun talletukset eivät kelpaa pankille?

    8. 8

      Patria aloittaa yt-neuvottelut – vähentää jopa 130 työntekijää

    9. 9

      Suomalainen suosii lyhyttä lainakorkoa – onko taustalla kollektiivinen trauma?

    10. 10

      Viking Line kohensi tulostaan – uusi katamaraani ei ole tuottanut odotetusti

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Duunari, pääsetkö näille tuntiansioille? Katso, miten 99 ammatissa tienataan

    2. 2

      Yksi kuva Verkkokauppa.comin kasvusta kertoo Stockmannin ahdingosta – ”En tiedä miten täysjärkisenä olisi pidetty...”

    3. 3

      Keskituloinen Julia säästi vuodessa 10 000 euroa – näin se onnistui

    4. 4

      Suomessa voi pian olla uusi miljardööri

    5. 5

      Lakan jättisato johti poikkeukselliseen pyyntöön: Ostakaa marjaa ja myykää mahdollisimman halvalla

    6. 6

      Työpaikkoja auki yhä enemmän, mutta tekijöitä ei löydy

    7. 7

      Kommentti: Mikä on, kun talletukset eivät kelpaa pankille?

    8. 8

      Äänekosken suuri biotuotetehdas käynnistyi

    9. 9

      Suomalainen suosii lyhyttä lainakorkoa – onko taustalla kollektiivinen trauma?

    10. 10

      Patria aloittaa yt-neuvottelut – vähentää jopa 130 työntekijää

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Yli 4 000 euron tulot, hulppea asunto ja kallis auto – tällainen voi olla ”rikas köyhä”

    2. 2

      Duunari, pääsetkö näille tuntiansioille? Katso, miten 99 ammatissa tienataan

    3. 3

      Näin pankkien johtajat ja talousasiantuntijat lyhentävät lainojaan – elävätkö niin kuin opettavat?

    4. 4

      Tulot yli 4000 €/kk, mutta rahat eivät riitä – yksi päätös voi romuttaa talouden täysin

    5. 5

      Yksi kuva Verkkokauppa.comin kasvusta kertoo Stockmannin ahdingosta – ”En tiedä miten täysjärkisenä olisi pidetty...”

    6. 6

      Holmströmiltä radikaali ehdotus: Eläkkeitä pitäisi voida leikata – ”Teen tässä palveluksen nuorille”

    7. 7

      Katso, miten hintojen nousu iski kukkaroosi – kaksi ryhmää kärsinyt eniten

    8. 8

      60 000 hyvätuloiselle veronkevennys? Näin suuren osan kaikista veroista he maksavat

    9. 9

      Autoilija hämmästyi: Liikennevakuutuksen täysbonus nosti vakuutuksen hintaa

    10. 10

      Keskituloinen Julia säästi vuodessa 10 000 euroa – näin se onnistui

    11. Näytä lisää