Koffin kesäkampanja räppää

Julkaistu:

Amerikkalainen 50 Cent esiintyy Tavastiallavain harvoilleja valituille

Helsinkiläisellä Tavastia-klubilla kokoontuu ensi viikolla 800 janoista musiikin ystävää. Lavalla tarjotaan yhtä tämän hetken suosituimmista populaarimusiikin artisteista: yli kymmenen miljoonaa levyä myynyttä amerikkalaista hip hop -tähteä, 50 Centiä. Baarissa tarjotaan Koffia.

Alkukesästä käyntiin pyörähtäneen Koffin kampanjan idea on yksinkertaisuudessaan se, että suositun räppärin heittämän yksityiskeikan yleisö arvotaan panimon nettisivuilla. Näkyvästi televisiossa mainostettuun arvontaan tuli heinäkuun loppuun mennessä yli 80 000 osallistujaa.

– Tämä musamaailma on aina istunut luonnollisesti Koffille, Koffin tuotepäällikkö Patrik Holtari sanoo.

– Me olemme olleet muun muassa ensimmäisiä isoja festarisponsoreita, ja musiikki on ollut meidän mainonnassamme muutenkin isossa roolissa. Tämän kampanjan myötä haluamme löytää uudenlaisen kulman tässä tutussa ympäristössä.

50 Cent on Koffin järjestyksessä toinen kesäkampanjatähti. Viime vuonna panimo toi Suomeen hieman rockimman tyylilajin edustajan, Foo Fightersin, niin ikään Yhdysvalloista.

– Alun perin lähdimme kehittämään meidän kohderyhmäämme puhuttelevaa markkinointimallia. Toiveena oli myös, että se kantaisi hieman pidemmälläkin aikavälillä, Holtari sanoo.

Holtarin toiveiden mukaisesti Koff nousikin kuluttajien huulille. Kirjaimellisesti. Kampanja onnistui niin hyvin, että sitä päätettiin jatkaa.

– Foo Fighters -arvonta keräsi 96 000 osallistujaa, mikä ylitti täysin meidän odotuksemme. Luku osoittaa, että imua riittää ja että me olemme aiheuttaneet kuhinaa kaupungilla, tyytyväinen tuotepäällikkö sanoo.

Koffin suurinmarkkinointisatsaus

50 Centin saaminen Suomeen on vaatinut pitkät neuvottelut ja paljon rahaa.

Kesäkampanja on Koffin merkittävin panostus koko vuoden markkinointibudjetissa niin rahallisesti kuin medianäkyvyydeltäänkin. Alkusyksystä päätetään, jatketaanko kampanjaa myös ensi kesänä.

Kuluttaja katsoo panimoiden keskinäistä kilpailua hyvällä.

Kampanjat monipuolistuvat, kun erottautumiskeinoja on haettava koko ajan.

– Olutmarkkinat ovat vähän sellaiset, että siellä ei vaikuta näkymisen kylmä määrä, Holtari pohtii.

– Siellä vaikuttaa se, mitä sanottavaa on ja miten asioita tehdään. Eri merkeillä on eri keinot, mutta Koffille tuntuu sopivan se, että tehdään oikeita asioita. Siitä tulee se lisäarvo kuluttajalle eikä mistään taivaan rantoja maalailevasta mainonnasta.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!
    1. 1

      Hotelli Keurusselän ostaja selvisi

    2. 2

      Lomarahoista pois kolmannes: katso, kuinka leikkuri iskee tuloihin

    3. 3

      Pääministeri: Ruotsi haluaa pitää Nordean pääkonttorin

    4. 4

      Lomarahojen leikkaus kiukuttaa työntekijöitä: ”Ihmisiä ahdistetaan nyt joka taholta”

    5. 5

      Asuntokaupoilla ”13 ensimmäistä sekuntia ratkaisee – ainakin itse miettisin, mikä täällä mättää”

    6. 6

      Joka kolmas nuori asuntovelkainen ei tiedä oman lainansa keskeistä lukua

    7. 7

      Palkansaajien reaaliansiot laskivat alkuvuonna – ”Kiky toimii!”

    8. 8

      ”Miksi kotitalous ei saisi hyötyä asuntojen hintojen noususta?” – Nordea vastustaa lainakaton kiristyksiä

    9. 9

      Ryanairin tulos parani – laajentaa toimintaansa Manner-Euroopassa

    10. 10

      Maineikkaan tanssipaikan yrittäjä pelkää pakkohuutokaupan vievän lattian alta – ”Tähän on niin sielunsa antanut”

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Lomarahoista pois kolmannes: katso, kuinka leikkuri iskee tuloihin

    2. 2

      Maineikkaan tanssipaikan yrittäjä pelkää pakkohuutokaupan vievän lattian alta – ”Tähän on niin sielunsa antanut”

    3. 3

      Palkansaajien reaaliansiot laskivat alkuvuonna – ”Kiky toimii!”

    4. 4

      BMW:n tuotanto osin pysähtynyt jo kolmessa maassa

    5. 5

      Asuntokaupoilla ”13 ensimmäistä sekuntia ratkaisee – ainakin itse miettisin, mikä täällä mättää”

    6. 6

      Lomarahojen leikkaus kiukuttaa työntekijöitä: ”Ihmisiä ahdistetaan nyt joka taholta”

    7. 7

      Irkut MC-21 teki ensilentonsa – ensimmäinen iso venäläinen matkustajakone sitten Neuvostoliiton hajoamisen

    8. 8

      Professori: Tästä asuntovelallisten riskistä vaietaan Suomessa

    9. 9

      Joka kolmas nuori asuntovelkainen ei tiedä oman lainansa keskeistä lukua

    10. 10

      Hotelli Keurusselän ostaja selvisi

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Professori: Tästä asuntovelallisten riskistä vaietaan Suomessa

    2. 2

      Lomarahoista pois kolmannes: katso, kuinka leikkuri iskee tuloihin

    3. 3

      Yle: Ravintolan käsittämätön ”kokeilu” paljastui Lahdessa – kaikilla työntekijöillä palkka 0 euroa

    4. 4

      Globaali autoilmiö on jättipotti suomalaisyritykselle – isot rekrytoinnit alkavat ensi vuoden puolella

    5. 5

      Maineikkaan tanssipaikan yrittäjä pelkää pakkohuutokaupan vievän lattian alta – ”Tähän on niin sielunsa antanut”

    6. 6

      Hypo: Uusi ilmiö uhkaa Suomen asuntomarkkinoilla – nollan asunnon loukku

    7. 7

      Liki 60-vuotias sihteeri löysi piilotyöpaikan – viisi vinkkiä täsmähakuun

    8. 8

      Tutkimus vahvisti: suomalainen keksintö auttaa tupakoinnin lopettamisessa – kyselyjä tulvii Suomesta ja maailmalta

    9. 9

      Ehdotus: Eläkeikä pitäisi nostaa vähintään 70 vuoteen

    10. 10

      Johtaja yllättyi Kyösti Kakkosen hyökkäyksestä – toivoo, ettei edusta Suomen yrityskulttuuria

    11. Näytä lisää