Orion yhtenäistääyrityskuvansa

Vähän allemiljoona euroa maksaneenuudistuksentarkoitus onlisätä yhtiönkilpailukykyävaihtolääkkeiden markkinoilla

Lääkevalmistaja Orion uusii viestintästrategiansa. Vähän alle miljoona euroa maksaneen kasvojenkohotuksen tavoitteena on viestintäjohtaja Heikki Vuonamon mukaan havahduttaa suomalaiset huomaamaan uudistunut Orion ja yhtenäistää yhtiön yrityskuvaa.

Seuraavaksi väheneebrändien määrä

– Orionin rakenteessa on tapahtunut suuria muutoksia, ja tähän asti Orionin yrityskuva on ollut hajanainen. Meillä on esimerkiksi ollut useita erilaisia verkkosivuja, Vuonamo kuvaa.

Nyt Orion keskittää ulkoisen viestintänsä Alma Medialle, jolle Orion on ensimmäinen näin laaja asiakas. Alma rakentaa Orionille 22. kesäkuuta avautuvan portaalin, tuottaa sen kaikki asiakaslehdet ja hallinnoi sen materiaalipankkia.

– Materiaalin uusiokäyttö on jatkossa huomattavasti nykyistä helpompaa, mikä laskee kustannuksia. Portaali taas luo arvokkaan kuluttajakontaktin, sanoo Orionin viestintäpäällikkö Tuula Laitinen.

Orionin uuden graafisen ilmeen on luonut brändi- ja yritysidentiteettien suunnitteluun keskittynyt Dynamo Identity.

Hyvin toimiva vanha Orion-logo säästyi, mutta sitä virkistettiin värisuihkulla ja ellipsikuvioilla.

Suurelle yleisölle Orion näyttäytyy Dynamo Advertisingin tekemässä mainoskampanjassa, joka pyörii painotuotteissa ja televisiossa juhannukseen.

Seuraavaksi väheneebrändien määrä

Selkeän yritysidentiteetin merkitys korostuu viime vuonna voimaan tulleen lääkevaihdon takia.

Orion markkinoi vaihdettavia lääkkeitä jo nyt Orion-brändillä, kun taas esimerkiksi Parkinson-taudin hoitoon käytettävän Stalevon markkinoinnissa etusijalla on tuotebrändi.

– Meillä on 65 geneerisen substituution lääkettä. Yhteensä meillä on 250 ja eri pakkauskoot mukaan lukien yli tuhat tuotetta. Näin isoa salkkua ei ole tarkoituksenmukaista pitää, arvioi Orion Pharman markkinointijohtaja Ari-Matti Myllyniemi tulevaa.

– Itsehoitolääkkeissä jatkamme tuotteiden brändäämistä, jos markkinat ovat tarpeeksi suuret.

Orionin laajimmin tunnettu tuote on särkylääke Burana. Sen tunnistaa melkein yhdeksän kymmenestä suomalaisesta, kun Orion itse yltää vain 78 prosentin tunnettuuteen.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!
    1. 1

      Näistä merkeistä tiedät, ettet rikastu koskaan

    2. 2

      Talousvaliokunta hyväksyi esityksen hallintarekisteristä

    3. 3

      Radiopuhelimen laturista voi saada sähköiskun – myyty Erätukussa

    4. 4

      Nordea uhkasi taas pääkonttorin siirrolla – päätös ”mieluiten ennen kesää”

    5. 5

      Näin paljon uusi kunnanvaltuutettu tienaa

    6. 6

      Nokia kiitää pörssissä – tulos yllätti osakemarkkinat

    7. 7

      Outokumpu petrasi tulostaan roimasti

    8. 8

      Nokian ja Alcatel-Lucentin fuusion vaikutukset alkavat näkyä – ”Voidaan sanoa, että se oli hyvä yrityskauppa”

    9. 9

      4 päivän työviikko kelpaisi monelle – voi olla totta tuleville sukupolville

    10. 10

      Uskomus kalliista bensasta elää Suomessa – näin asia oikeasti on

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Eurojackpot-voitolla on kolme jakajaa – Epäuskottava sopimus voisi lohkaista siitä jättiverot

    2. 2

      Uskomus kalliista bensasta elää Suomessa – näin asia oikeasti on

    3. 3

      Näistä merkeistä tiedät, ettet rikastu koskaan

    4. 4

      Tokmanni ryntäsi Anttilan raunioille – liiketappio kasvoi selvästi

    5. 5

      Postissa ulosmarssi – liki miljoona kirjelähetystä voi viivästyä

    6. 6

      Ekonomisti: Asumistuen muutos ”iskee ehkä lujimmin työssäkäyviin”

    7. 7

      Tässä on maailman eniten myyty urheiluauto – myös Suomessa

    8. 8

      Suurille konepajoille sataa nyt kauppoja – yhtiöillä jo miljardien eurojen tilauskanta

    9. 9

      Näin päivähoitomaksut muuttuvat – hallituksen päätös alentaa monien perheiden maksuja

    10. 10

      Nokia kiitää pörssissä – tulos yllätti osakemarkkinat

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Kun ero tuli, miehellä oli 10 miljoonaa ja vaimolla kymppitonni – Ero voi viedä perintömökin tai elämäntyön

    2. 2

      ”Vaahto valui alas mäkeä aamulla” – näin vuokramökeillä rellestetään

    3. 3

      Kesko sulkee 42 Siwaa ja Valintataloa ja avaa 8 K-Marketia – katso lista kaupoista

    4. 4

      Kodin viemäri tukkeutui ja vesi nousi lattialle – asiakas hämmästyi, kun vakuutus ei korvannut

    5. 5

      Tällainen on keskimääräinen asuntolaina – onko sinulla enemmän vai vähemmän?

    6. 6

      Suomalaisille myyty tuhansia litroja väärennettyä moottoriöljyä

    7. 7

      Sijoittajat tulppana asuntomarkkinoilla – ”Yksi varasi 20 asuntoa”

    8. 8

      Eurojackpot-voitolla on kolme jakajaa – Epäuskottava sopimus voisi lohkaista siitä jättiverot

    9. 9

      Uskomus kalliista bensasta elää Suomessa – näin asia oikeasti on

    10. 10

      Jopa 15 000 euron lisätulot vuodessa – näin mökillä voi tienata

    11. Näytä lisää