Orion yhtenäistääyrityskuvansa

Julkaistu:

Vähän allemiljoona euroa maksaneenuudistuksentarkoitus onlisätä yhtiönkilpailukykyävaihtolääkkeiden markkinoilla

Lääkevalmistaja Orion uusii viestintästrategiansa. Vähän alle miljoona euroa maksaneen kasvojenkohotuksen tavoitteena on viestintäjohtaja Heikki Vuonamon mukaan havahduttaa suomalaiset huomaamaan uudistunut Orion ja yhtenäistää yhtiön yrityskuvaa.

Seuraavaksi väheneebrändien määrä

– Orionin rakenteessa on tapahtunut suuria muutoksia, ja tähän asti Orionin yrityskuva on ollut hajanainen. Meillä on esimerkiksi ollut useita erilaisia verkkosivuja, Vuonamo kuvaa.

Nyt Orion keskittää ulkoisen viestintänsä Alma Medialle, jolle Orion on ensimmäinen näin laaja asiakas. Alma rakentaa Orionille 22. kesäkuuta avautuvan portaalin, tuottaa sen kaikki asiakaslehdet ja hallinnoi sen materiaalipankkia.

– Materiaalin uusiokäyttö on jatkossa huomattavasti nykyistä helpompaa, mikä laskee kustannuksia. Portaali taas luo arvokkaan kuluttajakontaktin, sanoo Orionin viestintäpäällikkö Tuula Laitinen.

Orionin uuden graafisen ilmeen on luonut brändi- ja yritysidentiteettien suunnitteluun keskittynyt Dynamo Identity.

Hyvin toimiva vanha Orion-logo säästyi, mutta sitä virkistettiin värisuihkulla ja ellipsikuvioilla.

Suurelle yleisölle Orion näyttäytyy Dynamo Advertisingin tekemässä mainoskampanjassa, joka pyörii painotuotteissa ja televisiossa juhannukseen.

Seuraavaksi väheneebrändien määrä

Selkeän yritysidentiteetin merkitys korostuu viime vuonna voimaan tulleen lääkevaihdon takia.

Orion markkinoi vaihdettavia lääkkeitä jo nyt Orion-brändillä, kun taas esimerkiksi Parkinson-taudin hoitoon käytettävän Stalevon markkinoinnissa etusijalla on tuotebrändi.

– Meillä on 65 geneerisen substituution lääkettä. Yhteensä meillä on 250 ja eri pakkauskoot mukaan lukien yli tuhat tuotetta. Näin isoa salkkua ei ole tarkoituksenmukaista pitää, arvioi Orion Pharman markkinointijohtaja Ari-Matti Myllyniemi tulevaa.

– Itsehoitolääkkeissä jatkamme tuotteiden brändäämistä, jos markkinat ovat tarpeeksi suuret.

Orionin laajimmin tunnettu tuote on särkylääke Burana. Sen tunnistaa melkein yhdeksän kymmenestä suomalaisesta, kun Orion itse yltää vain 78 prosentin tunnettuuteen.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!
    1. 1

      Opettaja menetti yllättäen 2000 euron tuet – työttömille kaikessa hiljaisuudessa luotu uusi nettivelvoite raivostuttaa

    2. 2

      Uuden ammattibarometrin Top 15 -listat: Näillä aloilla työntekijöistä on pulaa – eniten tarjokkaita sihteereiksi

    3. 3

      Fortum vahvistaa: tavoittelee merkittävää osuutta saksalaisesta energiajätistä

    4. 4

      10 yleisintä syytä: näiden vuoksi työtön menettää tuet

    5. 5

      Mitä Fortum haluaa Uniperista? Analyytikko: Venäjän ja Ruotsin voimalaitoksia

    6. 6

      Orava sai tarjouksen myös Elite Varainhoidolta

    7. 7

      Kun riita yksityistiestä kestää sukupolvien ajan: mökkiläinen kiusaa perhettä Savossa – ”Pahinta on arvaamattomuus”

    8. 8

      Suomalaisyritys sai miljoonadiilin ”Kremlin klinikalle” – ”olemme uineet vastavirtaan”

    9. 9

      Päiväkodeissa tehdään töitä pienellä palkalla – lastenhoitaja HS:lle: ”Jotkut joutuvat tekemään keikkatöitä”

    10. 10

      Kaupankäynti Fortumin osakkeella keskeytetty – Bloomberg: aikoo tehdä tarjouksen energiayhtiö Uniperista

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Opettaja menetti yllättäen 2000 euron tuet – työttömille kaikessa hiljaisuudessa luotu uusi nettivelvoite raivostuttaa

    2. 2

      Uuden ammattibarometrin Top 15 -listat: Näillä aloilla työntekijöistä on pulaa – eniten tarjokkaita sihteereiksi

    3. 3

      Kun riita yksityistiestä kestää sukupolvien ajan: mökkiläinen kiusaa perhettä Savossa – ”Pahinta on arvaamattomuus”

    4. 4

      VM: Hallituksen budjetti leikkaa pienituloisilta 37 euroa ja antaa hyvätuloisille 400 lisää – näin se tapahtuu

    5. 5

      Kaupankäynti Fortumin osakkeella keskeytetty – Bloomberg: aikoo tehdä tarjouksen energiayhtiö Uniperista

    6. 6

      Päiväkodeissa tehdään töitä pienellä palkalla – lastenhoitaja HS:lle: ”Jotkut joutuvat tekemään keikkatöitä”

    7. 7

      Jan Hurrin näkökulma: Saksa ja Ranska haluavat erilaisen EU:n kuin Suomi

    8. 8

      Synkkä tutkimus suomalaisesta työelämästä: Jo 25 000 nuorta eläkkeellä

    9. 9

      Seppälän konkurssimyynti alkoi aamulla – ”Jotenkin arvasi, että näin tässä lopulta käy”

    10. 10

      Liikemiehen villi visio: Joulupukille oma valtio Rovaniemen viereen

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Lähihoitaja nipistää palkastaan 1 000 €/kk lapsille ja säästöön – näin se käy

    2. 2

      5000 €/kk tienaava Tiina otti eron, osti huonekaluja ja auttoi työtöntä tytärtään – sitten alkoi synkkä kurimus

    3. 3

      5 erilaista säästäjää kertoo: Näin sijoittaisin 100 €/kk ja 500 € kerralla

    4. 4

      Synkkä tutkimus suomalaisesta työelämästä: Jo 25 000 nuorta eläkkeellä

    5. 5

      84-vuotias savolaissijoittaja lahjoitti koko 4,3 miljoonan euron salkkunsa norppien suojeluun – luksuselämä ei kiehtonut

    6. 6

      Nordea tiedusteli erikoisella kirjeellä poliittista vaikutusvaltaa – epäilevä Tuomo, 75, ei aio vastata

    7. 7

      Opettaja menetti yllättäen 2000 euron tuet – työttömille kaikessa hiljaisuudessa luotu uusi nettivelvoite raivostuttaa

    8. 8

      Seppälän konkurssimyynti alkoi aamulla – ”Jotenkin arvasi, että näin tässä lopulta käy”

    9. 9

      Uuden ammattibarometrin Top 15 -listat: Näillä aloilla työntekijöistä on pulaa – eniten tarjokkaita sihteereiksi

    10. 10

      Töitä tarjolla, peruspalkka 1 700 €/kk – ja hakemuksia tulvii

    11. Näytä lisää