MAINOS


MAINOS - Kaikki tämän osion artikkelit ovat Mastercardin mainosaineistoa.
MAINOS

Muista nämä luottokortin edut, kun maksat verkossa

Julkaistu:

Yhä useampi suomalainen tekee ostoksensa verkossa. Moni valitsee verkkokaupassa luottokorttimaksun, koska silloin riskit ovat pienempiä, jos jotain menee pieleen.
Kiire vaivaa yhä useampaa suomalaista, ja yksi tapa säästää aikaa ja vaivaa on tehdä ostokset verkkokaupassa. Suomalaisten verkko-ostajien määrä onkin kasvanut yli puolella viimeisen kymmenen vuoden aikana.

Vaikka suomalainen ei shoppaile verkossa viihtyäkseen vaan helpottaakseen arkeaan, hän tekee sen mukavasti. Shoppailijoista 97 prosenttia tekee verkko-ostoksensa kotona, usein omalla sohvalla. Työ- tai opiskelupaikalla verkko-ostelee silloin tällöin noin neljäsosa.

Netissä ostajia kiinnostavat myös verkkokauppojen laajat valikoimat. Etenkin vaatteet, elektroniikka, kirjat, kosmetiikka, matkat ja liput houkuttelevat suomalaisia verkko-ostoksille.

Verkkokaupoista suosikkeja ovat eBay ja Zalando sekä kotimaisista kaupoista Verkkokauppa.com, Adlibris ja VR. Myös Amazon, Ellos ja kiinalaisjätti Aliexpress kiinnostavat shoppailijoita.

Suomalaiset käyttävät verkko-ostoksiin keskimäärin 75 euroa kuussa ja kaikkein innokkaimmat shoppailijat yli 200 euroa kuussa.

Turvallisuus tärkeää

Verkkokauppaostoksilla suomalaiset pyrkivät tekemään ostoksensa mahdollisimman turvallisesti. Mitä vanhempi kuluttaja, sitä tärkeämpi on tunne turvallisesta verkko-ostamisesta.

Suomalaiset pitävät turvallisuutta erityisesti luottokortin vahvuutena. Monet suomalaiset tuntevat jo luottokortin edut: ostaja saa rahansa takaisin, mikäli ostos ei ikinä saavu, ostajalle toimitetaan väärä tuote tai tavarantoimittaja menee konkurssiin.

Suomalaiset pitävät luottokortin etuna myös pitkää maksuaikaa.

Lähteet: TNS Kantar Online Shopping 2016, Sanoma Suomitutka 2017

Lue lisää

Oletko digivelho vai digikalkkis? Tee testi ja voita 500 e shoppailurahaa
MAINOS
Lue myös:

MAINOS